Sinterklaas gedicht

image.jpgHoi! Vandaag heb ik voor jullie een voorbeeld van een Sinterklaas gedicht voor bij je surprise! Ik ben vaak vrijwel inspiratie loos voor een gedicht wat met het Sinterklaas thema te maken moet hebben, maar hier heb ik 1 gedicht! Het gedicht is zo gemaakt dat je hem makkelijk kan aanpassen, het is wel leuk dat als je hem aanpast wel nog alle woorden op elkaar rijmen vind ik zelf 🙂

Zelf heb ik niet zo heel veel met Sinterklaas maar ik wil iedereen alvast een hele fijne Sinterklaas wensen voordat ik het vergeet!
Genoeg gepraat, hier het gedicht:

Sint en Piet zaten te bedenken
Wat ze Naam nu eens zouden schenken
Sinterklaas is weer in ’t land
Wie weet staat hij weer voor geschenken garant

Als dit cadeau van papier wordt ontdaan
Heeft Naam niets meer te wensen voortaan
Sint staat bekend om z’n goede smaak
En is met dit cadeau heel zeker van z’n zaak

Bij dit geschenk wil Sint nog even kwijt
Dat je voortaan heel voorzichtig rijdt
Ook al is de Sint heel erg oud
Weet dat hij veel van Naam houdt

Dit gedicht is bijna uit
’t Was veel geld, maar vooruit
Bedwing nog heel even je ongeduld
Uitpakken dan maar, er is nu wel genoeg geluld

 

bron afbeelding = http://www.peuterdansmetmij.nl

Een gedachte over “Sinterklaas gedicht

Plaats een reactie